Επιστημονικά συγγράμματα – Δημοσιεύσεις – Εκδόσεις
Μονογραφίες
Tsitsanoudis-Mallidis, N. (2013). Language and Greek crisis. An analysis of form and content. New York: Untested Ideas Recearch Center. ISBN: 978-1-62520-009-9.
Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2020). Ο δημοσιογραφικός λόγος από τη μεταπολίτευση έως τα «μνημόνια». Αθήνα: Harvard University, Center for Hellenic Studies & Εκδόσεις Gutenberg.
Tsitsanoudis – Mallidis, N. (2021). Greek Media Discourse from the reconstitution of democracy to the Memorandums of Understanding. Hellenic Studies Monograph Series. Center for Hellenic Studies, Harvard University (in progress).
Επιμέλεια συλλογικών τόμων
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (επιμ.) (2013). Γλώσσα και σύγχρονη (πρωτο)σχολική εκπαίδευση: Επίκαιρες προκλήσεις και προοπτικές. Αθήνα: Gutenberg.
Huang, J. & Ν. Tsitsanoudis-Mallidis (eds.) (2013). Empirical Language Research. Letting the Date Speak for Themselves. New York: Untested Ideas Recearch Center.
Tsitsanoudis-Mallidis, N. (2015) (ed.) Greek Language in Children’s Society. New York: Untested Ideas Research Center.
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (επιμ.) (2017). Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμός και ΜΜΕ: Από την Αρχαιοελληνική Γραμματεία έως σήμερα. Αθήνα: Gutenberg.
Tsitsanoudis – Mallidis, N. (2018) (guest editor). Αφιέρωμα στην Ελληνική Γλώσσα: Ερευνητικές εργασίες και νέες θεωρητικές συνθέσεις – Estudos de Lingua Grega. Το Ελληνικό Βλέμμα – Revista de Estudos Helenicos da UERJ. Brazil: Rio De Janeiro University, Instituto De Letras.
Tsitsanoudis – Mallidis, N. (2019) (guest editor). Αφιέρωμα στο 5ο Διεθνές Θερινό Πανεπιστήμιο «Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμός και ΜΜΕ». Δοκίμια για τη γλώσσα του ‘άλλου’ και την ηθική της ετερότητας. Δίγλωσση έκδοση. Estudos de Lingua Grega. Το Ελληνικό Βλέμμα – Revista de Estudos Helenicos da UERJ, n. 6 και n. 7. Brazil: Rio De Janeiro University, Instituto De Letras.
Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (επιμ.) (2020). Το λάθος και η δυναμική του στη γλώσσα και στην επικοινωνία. Αθήνα: Gutenberg.
Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. & Δ. Βαρδαβάς (επιμ.). (2021). Ηθική και ιδεολογία στη γλώσσα των ΜΜΕ. Αθήνα: Πεδίο (υπό έκδοση).
Με ευρύτερο επιστημονικό ενδιαφέρον
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (επιμ.) (2016). Γέφυρες και Δίαυλοι. Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμός και Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας. Ιωάννινα. Αθήνα: Gutenberg.
Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (επιμ.) (2018). Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμός και ΜΜΕ. Το λάθος στη γλώσσα και στην επικοινωνία. Ιωάννινα. Αθήνα: Gutenberg.
Σημειώσεις
Tsitsanoudis-Mallidis, N. (2014). Educational/Class material for Comparative Cultural Studies 2014 – Harvard Summer School. “Language representations of greek financial crisis in media and internet texts” (1. La Crise Grecque, 2. Linguistic representations of greek crisis, 3. Slogans of Indignants in Greece). Βλ. SAKAI (the electronic resource maintained by the Harvard Center for Hellenic Studies, CHS). http://sakai.chs.harvard.edu/access/content/group/31ac81cd-1416-4f01-9e96-e0cd9b00e2b7/Courses/Guest%20Lecture%20-%20prof.%20Tsitsanoudis%20-%20Mallidis%20-%20Language%20representations%20of%20greek%20financial%20crisis%20in%20media%20and%20internet%20texts/%CE%A4ITLE%20AND%20ABSTRACT%20OF%20THE%20LECTURE.pdf και http://www.comparative-cultures-seminar.org/faculty/
Άρθρα σε διεθνή περιοδικά με κριτές
Tsitsanoudis-Mallidis, N. & Ch. Stergioulis (2013). “The linguistic analysis and ideological implications of Cosmas Vestitor speeches”. International Journal of Education and Culture. New York: Untested Ideas Research Center, 1(1), 30-44.
Tsitsanoudis-Mallidis, N. (χ.χ.) “Language functions in the representations of the financial crisis in Greece”. International Journal of Instructional Media. USA: University of Connecticut, 40(4). Με βεβαίωση αποδοχής.
Tsitsanoudis-Mallidis, N. (2013). “Toddler Inquiry Expressions and Behaviors: Characteristics of Early Linguistic Development as Demonstrated in the Kindergarten Classroom”. Language and Communication Quarterly. New York: Untested Ideas Research Center, 2(1), 54-71.
Aining Q., Ν. Tsitsanoudis-Mallidis & Th. Thanos (2013). “A Content Analysis of Local Newscasts: The Cognitive Transformation Theory Perspective”. Journal of Language and Communication Quarterly. New York: Untested Ideas Research Center, 2(2), 127-138.
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. & Π. Λάλος (2013). «H παιδευτική διάσταση μιας σύγχρονης μετάφρασης του «Πλούτου» του Αριστοφάνη στην ξηροκρανιώτικη ντοπιολαλιά». Pedagogy Theory and Praxis. University of Ioannina, Wuppertal University, Aahrus University, τ. 8, 83-91.
Tsitsanoudis-Mallidis, N (2014). “Interdisciplinary approach of the narrative fairytale in language courses by students of the second grade in a Greek primary school”. International Research Journal for Quality in Education. New York: Untested Ideas Research Center, 1(5), 7-10.
Florou, K., G. Angelopoulos & N. Tsitsanoudis-Mallidis (2014). “Teaching Greek Language in a Multicultural Classroom: A Case Study”. Language and Communication Quarterly. New York: Untested Ideas Research Center, 3(2), 82-94.
- 26. Tsitsanoudis-Mallidis Ν. & Stergioulis (2014). “Rhetorical texts of the 4th century A.D. about wealth and its loss. A critical analysis”. American Journal of Educational Research. Science and Education Publishing, 2(10), 955-962. Paper ID: 1300100431, Published online http://www.sciepub.com/education/content/2/10. Ανακτήθηκε στις 30.10.2014. http://pubs.sciepub.com/education/2/10/16/
Tsitsanoudis-Mallidis Ν. (2016). “The use of stereotypes and clichéd phrases in Greek journalistic discourse – A teaching proposal related to language courses”. Journal of Mother Tongue Education, 4(1), 64-72. Ανακτήθηκε στις 6.2.2016 από http://anadiliegitimi.com/article/view/5000165334/5000155638.
Τσιτσανούδη, Ν. & Α. Μήτση (2016). «Η διδασκαλία της γραμματικής στο πλαίσιο της επικοινωνιακής – κειμενοκεντρικής προσέγγισης της γλώσσας. Μια διδακτική δοκιμή σε μαθητές της Ε΄ Δημοτικού σε Ελληνικό σχολείο της Αττικής». Ελληνικό Βλέμμα – Revista de Estudos Helenicos. UERJ – nc., Ν. 1, 17-58.
Papadopoulou, Sm. & N. Tsitsanoudis-Mallidis (2016). “Mnemosyne as the mother tongue of traditional greek fairy/folk tales: Narrative modes and discourse in a research with children”. Principia. Revista do Departamento de Letras Clássicas e Orientais do Instituto de Letras da UERJ. XXXIII (ISSN 1415-6881), 9-22.
Tsitsanoudis – Mallidis, N. & E. Derveni (2018). “Emotive language: Linguistic depictions of the three year-old drowned refugee boy in the Greek journalistic discourse”. Interface, Journal of European Languages and Literatures. National Taiwan University, 6, 1-38. (paper online, http://interface.org.tw/index.php/if/article/view/52).
Τσιτσανούδη – Μαλλίδη Ν. & Α. Μήτση (2018). «Η συμβολή της συνειδητής γραμματικής γνώσης στη βελτίωση της επικοινωνιακής ικανότητας των ομιλητών. Μια διδακτική δοκιμή με βάση τα χαρακτηριστικά του ρήματος ποιόν ενέργειας και χρόνοι σε μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου». Στο Ν. Τσιτσανούδη – Μαλλίδη (επίμ.) Αφιέρωμα στην Ελληνική Γλώσσα: Ερευνητικές εργασίες και νέες θεωρητικές συνθέσεις – Estudos de Lingua Grega. Το Ελληνικό Βλέμμα – Revista de Estudos Helenicos da UERJ. Brazil: Rio De Janeiro University, Instituto De Letras, no 4, ISSN 2526-3609, 1-24. Βλ. και http://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/ellinikovlemma
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. & Μ. Χειλίτση (2019). «Η διδασκαλία των νέων ελληνικών στα πανεπιστήμια των ΗΠΑ: Πού ανήκουν τα προγράμματα των Νέων Ελληνικών;» (“O ENSINO DO GREGO MODERNO NAS UNIVERSIDADES DOS EUA: A QUEM PERTENCE OS PROGRAMAS DE GREGO MODERNO?”) Principia. Revista do Departamento de Letras Clássicas e Orientais do Instituto de Letras da UERJ, n. 37 (2018). Ολόκληρη η δημοσίευση on line εδώ: https://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/principia/article/view/40547/28313.
Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. & Ε. Δερβένη (2019). «Γλωσσικές Αναπαραστάσεις των παιδιών προσφύγων σε δημοσιογραφικά κείμενα». Στο Ν. Tsitsanoudis – Mallidis (guest editor) Αφιέρωμα στο 5ο Διεθνές Θερινό Πανεπιστήμιο «Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμός και ΜΜΕ». Δοκίμια για τη γλώσσα του ‘άλλου’ και την ηθική της ετερότητας. Δίγλωσση έκδοση. Estudos de Lingua Grega. Το Ελληνικό Βλέμμα – Revista de Estudos Helenicos da UERJ, n.6. Brazil: Rio De Janeiro University, Instituto De Letras. Βλ. https://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/ellinikovlemma/issue/view/2236/showToc
Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2020). «Η μάχη των συμβολισμών στον δημοσιογραφικό λόγο». Στο Δημοσιογραφία. Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, υπό την αιγίδα του ΜΠΣ «Επικοινωνία και Νέα Δημοσιογραφία». Σε συνεργασία με το Columbia Journalism Review. Advanced Media Institute, Μεταμεσονύκτιες Εκδόσεις, τ. 23, 60-61.
Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2020). «Η γλώσσα της ηθικής στα μέσα ενημέρωσης σε περιβάλλοντα κρίσεων – Όψεις και προβληματισμοί». Στο Δημοσιογραφία. Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, υπό την αιγίδα του ΜΠΣ «Επικοινωνία και Νέα Δημοσιογραφία». Σε συνεργασία με το Columbia Journalism Review. Advanced Media Institute, Μεταμεσονύκτιες Εκδόσεις, τ. 24 (υπό έκδοση).
Άρθρα σε ελληνικά περιοδικά με κριτές
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (2013). «Χαρακτηριστικά του δημόσιου λόγου σε απεικονίσεις της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα». Γλωσσολογία/Glossologia, Ετήσιο ελληνικό περιοδικό Γενικής και Ιστορικής Γλωσσολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών, τ. 21, 39-55. Προσπελάστηκε από www. glossologia.phil.uoa.gr στις 29.8.2013. βλ. και http://www.grissh.gr/article/55253b41d36a3626250000a4
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (2013). «Σύγχρονες γλωσσικές χρήσεις του αναφορικού επιρρήματος: Τα “λάθη” του σήμερα, “κανόνας” του αύριο;». Επιστημονική Επετηρίδα. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων – Journal of Research in Education and Training. University of Ioannina Publications (on line), τ. 6, 4-29.
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (2014). «Μαθήματα Γραμματικής και Ορθογραφίας στο Πανεπιστήμιο. Η εμπειρία των ‘Μικρών Σεμιναρίων’ του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Ιωαννίνων». Νέα Παιδεία. Αθήνα: Πατάκης, τ. 150, 119-129.
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. & Α. Μήτση (2016). «Επικοινωνιακή γραμματική και γλώσσα: Δεδομένα και εξελίξεις που οδηγούν στη λειτουργική αξιοποίηση της γραμματικής γνώσης». Επιστημονική Επετηρίδα. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων – Journal of Research in Education and Training. University of Ioannina Publications (on line). http://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/jret/article/view/9986/10704.
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. & Α. Μήτση (2019). «Τα συνωνυμικά ζεύγη της Νέας Ελληνικής και η συστηματική αξιοποίησή τους για τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου των μαθητών». Επιστημονική Επετηρίδα. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων – Journal of Research in Education and Training. University of Ioannina Publications (on line). Τόμος 12, αρ. 2.
Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. & Χ. Στεργιούλης (2020). «Η χρήση του «υπερβατού» από έναν εξελληνισμένο Σύρο των βυζαντινών χρόνων. Η περίπτωση του Ιωάννη του Δαμασκηνού». Επιστημονική Επετηρίδα. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων – Journal of Research in Education and Training. University of Ioannina Publications (on line), τ. 3, αρ. 1, 64-81. Βλ. και https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/jret/article/view/22197/20791.
Κεφάλαια σε βιβλία
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (2013). «Γλωσσικές αναπαραστάσεις της αμφισβήτησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο σύγχρονο Νηπιαγωγείο και αξιοποίησή τους για τη διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας». Στο Ν. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη (επιμ.), Γλώσσα και σύγχρονη (πρωτο)σχολική εκπαίδευση: Επίκαιρες προκλήσεις και προοπτικές. Αθήνα: Gutenberg, 120-168.
Βέρδης, Αθ., Ν. Τσιτσανούδη & Α. Μαλλίδης (2013). «Αφηγήσεις παιδιών στο σχολείο για θέματα παραβατικότητας – Μελέτη τριών περιπτώσεων». Στο Η. Κουρκούτας & Θ. Θάνος (επιμ.), Σχολική βία και παραβατικότητα. Ψυχολογικές, κοινωνιολογικές και παιδαγωγικές διαστάσεις. Ενταξιακές προσεγγίσεις και παρεμβάσεις. Αθήνα: Τόπος, 369-389.
Tsitsanoudis, N., A. Ligoura, D. Sakatzis & A. Mallidis (2013). “The language conflict in Greece during the German occupation. A research and historical approach” In J. Huang. & N. Tsitsanoudis-Mallidis (eds.), Empirical Language Research – Letting the data speak for themselves”. New York: Untested Ideas Research Center, 73-100.
Zaragas, H., N. Tsitsanoudis-Mallidis & A. Aggelaki (2013). “Motor education and vocabulary development of arithmetical and geometrical concepts in kindergarten and primary education”. In L. Zhang (ed.), Language Learning and Assessment: Challenges and Implications. New York: Untested Ideas Research Center. ISBN: 978-1-62520-008-2, 89-111.
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (2015). «H Ελληνική Γλώσσα στο διαδίκτυο: Μελέτη περίπτωσης μιας γλωσσικής στήλης σε ενημερωτική ιστοσελίδα». Στο Γ. Ανδρουλάκης (επιμ.), Γλωσσική Παιδεία. 35 μελέτες αφιερωμένες στον Καθηγητή Ναπολέοντα Μήτση. Εργαστήριο Μελέτης, Διδασκαλίας, Διάδοσης της Ελληνικής Γλώσσας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Αθήνα: Gutenberg, 501-515.
Pange, J., N. Tsitsanoudis, A. Mallidis, A. Sypsas & R. Tsoni, R. (2015). “New Technologies and the Media – The case regenerative function in the greek media”. In N. Tsitsanoudis-Mallidis (ed.), Language in Children’s Society. New York: Untested Ideas Research Center, 189-205.
Tsitsanoudis, N., D. Kagiantza & A. Mallidis (2015). “Toddler’s linguistic representation of Greek Post – Memorandum commercials/advertisements”. In A. Giotsa (ed.), Psychological and Educational Approaches in Times of Crises: Exploring New Data. New York: Untested Ideas Research Center, 159-181.
Florou, K., G. Angelopoulos & N. Tsitsanoudis-Mallidis (2015). “Teaching Greek language in a multicultural classroom in a primary scholl in Menidi of Attica – Case study”. In N. Tsitsanoudis-Mallidis (ed.), Language in Children’s Society. New York: Untested Ideas Research Center, 72-87.
Stergioulis, Ch. & N. Tsitsanoudis-Mallidis (2015). “Are Greek students able to understand the continuity of the Greek language (Ancient and Modern Greek)? In N. Tsitsanoudis-Mallidis (ed.), Language in Children’s Society. New York: Untested Ideas Research Center, 21-31.
Zaragas, Ch., A. Aggelaki & N. Tsitsanoudis-Mallidis (2015). “The vocabulary promotion and mainly the idioms through the team traditional game – The Greek case”. In N. Tsitsanoudis-Mallidis (ed.), Language in Children’s Society. New York: Untested Ideas Research Center, 112-133.
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. & Ε. Θεοδωρόπουλος (2015). «Η χρήση διαλεκτικών ποικιλιών στις σύγχρονες διαφημίσεις – Ιδεολογικές προεκτάσεις». Στο Μ. Τζακώστα (επιμ.), Η διδασκαλία των νεοελληνικών γλωσσικών ποικιλιών και διαλέκτων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Θεωρητικές προσεγγίσεις και διδακτικές εφαρμογές. Αθήνα: Gutenberg, 211-237.
Τσιτσανούδη – Μαλλίδη Ν. (2017). «Οι ‘ασθενείς’ και οι ‘γιατροί’ των μνημονίων: Γλωσσικές απεικονίσεις του ελληνικού χρέους σε κείμενα της δημόσιας σφαίρας». Στο Ν. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη (επιμ.) Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμός και ΜΜΕ: Από την Αρχαιοελληνική Γραμματεία έως σήμερα. Αθήνα: Gutenberg, 303-345.
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη Ν. (2018). «Η αποκάλυψη της στάσης εικονικής ευμένειας του δημοσιογραφικού λόγου και η διδακτική αξιοποίησή του στην τάξη μέσα από προτάσεις φοιτητών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων». Στο Τ. Τσιλιμένη, Ε. Κονταξή & Ε. Σηφάκη (επιμ.), «Ηδονών ήδιον έπαινος». Θεωρήσεις της Παιδικής – Εφηβικής Λογοτεχνίας. Τιμητικός Τόμος για τον Καθηγητή Β. Δ. Αναγνωστόπουλο. Αθήνα: Τζιόλας, 137-148.
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη Ν. (2018). «Νεολογισμοί της δημόσιας σφαίρας: Από τη βάσανο της χρήσης στην ταχεία ωρίμανση των ‘trumponomics’: Μια προσέγγιση με ιδεολογικό προσανατολισμό». Στο Κ. Ντίνας (επιμ.) Figura in praesentia. Μελέτες αφιερωμένες στον καθηγητή Θανάση Νάκα. Αθήνα: Πατάκης, 564-580. Βλ. και http://pms-ritorikis.uowm.gr/wp-content/uploads/2019/06/34.-Τσιτσανούδη.pdf.
Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2019). «Επικοινωνιακή διδασκαλία της γλώσσας και γραμματισμός των μέσων μαζικής επικοινωνίας». Στο Ν. Μήτσης Γλώσσα, Γλωσσολογία και Γλωσσική Διδασκαλία. Αθήνα: Γρηγόρης, 212-223.
Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2019). «Ανθρώπινα δικαιώματα και λεκτικές πραγματώσεις του κοινωνικού πόνου σε κείμενα της δημόσιας σφαίρας». Στο Α. Γιώτσα (επιμ.) Ανθρώπινα Δικαιώματα και εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg, 181-195.
Κεφάλαια σε τόμους/Πρακτικά διεθνών συνεδρίων με διαδικασία κρίσης
Tsitsanoudis-Mallidis, N. (2013). “Toddler inquiry expressions and behaviors: Characteristics of early linguistic development as demonstrated in the kindergarten classroom”. In Fr. Edwards (ed.), Empirical Communication Research – Letting the data speak for themselves (ISBN: 978-1-62520-002-0). New York: Untested Ideas Research Center, 42-66.
Qiu, A., Ν. Tsitsanoudis-Mallidis & Th. Thanos (2013). “A content analysis of local newscasts: The cognitive transformation theory perspective”. In Fr. Edwards (ed.), Empirical Communication Research – Letting the data speak for themselves (ISBN: 978-1-62520-002-0). New York: Untested Ideas Research Center, 3-17.
Sypsas, A., Ν. Tsitsanoudis-Mallidis, L. Dromantiene & J. Pange (2013). “The role of the media in the enhancement of the environmental awareness”. Proceedings of the Conference: “Innovative Practices in Biotourism – New Dimensions for Development”. Consortium Biopolitics International Organisation (BIO), Biologists of Albania Organisation (ALB), Erymanthos (GR), Cultural Triangle of Prespa (GR), Regional Council of Korçë (ALB). Conference Center of Pyli, Prespa, 5-7 October, 66-72.
Σακατζής, Δ., Ν. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Α. Λυγούρα & Α. Μαλλίδης (2014). «“Φοβού τους ξένους” ή όταν η γλώσσα ενός σεναρίου οδηγεί σε ελληνοαλβανική μαθητική σύμπραξη – Μελέτη περίπτωσης». Β΄ Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο «Διάλογος μεταξύ Βαλκανικών γλωσσών και πολιτισμών». Πανεπιστήμιο Τιράνων, Τμήμα Σλαβικών Σπουδών και Βαλκανικών Γλωσσών της Σχολής Ξένων Γλωσσών. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τίρανα, 20-21 Σεπτεμβρίου 2013, 272-277.
Tsitsanoudis, N., Sp. Gogolos & A. Mallidis (2014). “The use of taboo language and margin dialect in the slogans of the “Indignants” movement in Greece: A critical reading”. 2nd International Conference “Critical Thinking in Education”. Faculty of Education and Philology, Faculty of Natural and Human Sciences of “Fan S. Noli” Korça University, Faculty of Education of the University of Western Macedonia, Florina and the Faculty of Education of the University of St. Kliment Ohridski Bitola. Korçe, 31.10-2.9. Βιβλίο Περιλήψεων, 35.
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (2015). «Αποσυναρμολογώντας» τα τηλεοπτικά προϊόντα: Προτάσεις φοιτητών των Παιδαγωγικών Τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης και Νηπιαγωγών από τα Πανεπιστήμια Θεσσαλίας και Ιωαννίνων». 2ο Διεθνές Συμπόσιο της Προσχολικής Παιδαγωγικής «Μετασχηματιστική Παιδαγωγική και Μάθηση στην Παιδική Ηλικία». Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, University of Nicosia. Συντονιστής προσκεκλημένου συμποσίου «Κριτικός Γραμματισμός – Εκδοχές και Εφαρμογές»: Κώστας Δ. Ντίνας. Ιωάννινα, Συνεδριακό Κέντρο «Κάρολος Παπούλιας» 15-17 Μαΐου. Εγκεκριμένη δημοσίευση, με βεβαίωση αποδοχής.
Φλώρου, Ν., Γ. Αγγελόπουλος & Ν. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη (2016). «Γλώσσα και ευχερής ανάγνωση στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου: Μία νέα θεωρητική σύνθεση». 3ο Διεθνές Συμπόσιο Προσχολικής και Σχολικής Παιδαγωγικής «Σύγχρονες Τάσεις στην Ανάπτυξη Προγραμμάτων Σπουδών και στη Διδασκαλία». Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λευκωσία, 23-24 Απριλίου. Εγκεκριμένη δημοσίευση, με βεβαίωση αποδοχής.
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. & Α. Μάνη (2016). «Τα πολιτισμικά εκφωνήματα στον ελληνικό τύπο και η αξιοποίησή τους σε τάξεις αλλόγλωσσων μαθητών». 3ο Διεθνές Συμπόσιο Προσχολικής και Σχολικής Παιδαγωγικής «Σύγχρονες Τάσεις στην Ανάπτυξη Προγραμμάτων Σπουδών και στη Διδασκαλία». Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λευκωσία, 23-24 Απριλίου. Εγκεκριμένη δημοσίευση με βεβαίωση αποδοχής.
Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. (2017). «Οι συμβολισμοί της δημοτικής γλώσσας στη δημόσια σφαίρα μετά το 1976. Μια κριτική προσέγγιση». As Fronteiras da Antiguidade Classica e da cultura oriental: Imanencias. Metafora Editora, Rio De Janeiro (Πρακτικά IV Διεθνούς Συνεδρίου Κλασικής και Ανατολικής Φιλολογίας, 5-8 Ιουνίου). Brazil: University of Rio De Janeiro, Instituto de Letras, 1a edicao, 8-18.
Tsitsanoudis, N. & A. Mallidis (2018). “The slogans of the ‘Indignants’ movement in Greece: A critical reading”. In A. Giotsa (ed.) Human Rights in a changing world. Research and Applied Approaches. New York: NOVA Science Publishers, (16), 229-242.
Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. & Ε. Θεοδωρόπουλος (2020). «Μεταφορικές απεικονίσεις της σύγχρονης ελληνικής οικονομικής κρίσης σε πολιτικά και δημοσιογραφικά κείμενα». 6th European Congress of Modern Greek Studies: “The Greek World in Periods of Crisis and Recovery, 1204-2018”. European Society of Modern Greek Studies (EENS), in association with the Department of Modern Greek Studies at Lund University. Sweden. 4-7 October 2018. (υπό δημοσίευση).
Tsitsanoudis – Mallidis, N. & E. Derveni (2020). The linguistic representation of the recent refugee crisis in the journalistic discourse. Case description of the death of the three year-old refugee boy in the Greek online media. 6th European Congress of Modern Greek Studies: “The Greek World in Periods of Crisis and Recovery, 1204-2018”. European Society of Modern Greek Studies (EENS), in association with the Department of Modern Greek Studies at Lund University, Sweden. 4-7 October (υπό δημοσίευση)
- Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, Ν. & Ε. Θεοδωρόπουλος (2020). «Η στάση υψηλής απατηλής οικειότητας στον σύγχρονο δημοσιογραφικό λόγο. Η περιπτωση του ελληνικού δημοψηφίσματος της 5/7/2015». 6th European Congress of Modern Greek Studies: “The Greek World in Periods of Crisis and Recovery, 1204-2018”. European Society of Modern Greek Studies (EENS), in association with the Department of Modern Greek Studies at Lund University. Sweden. 4-7 October (υπό δημοσίευση).
Τσιτσανούδη – Μαλλίδη Ν. (2020). «Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμός και ΜΜΕ: Η φιλοσοφία και ο προσανατολισμός ενός Διεθνούς Θερινού Πανεπιστημίου» Στο Πρακτικά του 1ου Διεθνούς Διεπιστημονικού Συνεδρίου «Αθλητισμός και Τέχνη. Επιστημονικός και Καλλιτεχνικός Διάλογος». Εργαστήριο Παιδαγωγικής και Διδακτικής Μεθοδολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών (Σχολή Επιστημών Αγωγής) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σε συνεργασία με το Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου, την Ένωση Γυμναστών Ηπείρου και Ιονίων Νήσων και τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων. Ιωάννινα, 5-7 Απριλίου 2019. ISBN: 978-960-9552-63-9 (υπό δημοσίευση).
Tsitsanoudis – Mallidis, N. (2020). “Greek Language and the Representation of the Crisis in Mass Media. A cross-sectional description”. Στα Πρακτικά του ISCAR REGIONAL CONFERENCE, με θέμα: Crisis in contexts (βλ. και http://iscar2019.conf.uoi.gr). Ιωάννινα, 19-24/3/19 (υπό δημοσίευση).
Εργασίες σε Πρακτικά ελληνικών συνεδρίων με διαδικασία κρίσης
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν., Σμ. Παπαδοπούλου & Α. Χατζημανώλη (2013). «Ευρηματικές ιστορίες με παραμυθιακή γλώσσα στην υπηρεσία του γραμματισμού των ΜΜΕ – Μελέτη περίπτωσης». Στα Ηλεκτρονικά Πρακτικά του Πανελληνίου Συνεδρίου με θέμα «Ο Κριτικός Γραμματισμός στη σχολική πράξη». Εργαστήριο Γλώσσας και Προγραμμάτων Γλωσσικής Διδασκαλίας Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Frederick Κύπρου. Δράμα, 1-3 Νοεμβρίου.
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. & Σμ. Παπαδοπούλου (2013). «Η αποκάλυψη της “στάσης υψηλής εικονικής ευμένειας” ως εργαλείο για την εμβάθυνση του κριτικού γραμματισμού στη σχολική καθημερινότητα». Στα Ηλεκτρονικά Πρακτικά του Πανελληνίου Συνεδρίου με θέμα «Ο Κριτικός Γραμματισμός στη σχολική πράξη». Εργαστήριο Γλώσσας και Προγραμμάτων Γλωσσικής Διδασκαλίας Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Frederick Κύπρου. Δράμα, 1-3 Νοεμβρίου. http://www.nured.uowm.gr/drama/Eisegeseis_files/%CE%A0%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%B4%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%85%CC%81%CE%BB%CE%BF%CF%85%20%26%20%CE%A4%CF%83%CE%B9%CF%84%CF%83%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CF%85%CC%81%CE%B4%CE%B7.pdf
Τσιτσανούδη, Ν., Ε. Θεοδωρόπουλος & Α. Μαλλίδης (2015). «Γλωσσικές δομές του πόνου σε σύγχρονα δημοσιογραφικά και διαφημιστικά κείμενα – Ο ρόλος της εκπαίδευσης». Πρακτικά 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Η έρευνα στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης. Παρόν και προοπτικές». Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Π.Τ.Ν., Ελληνική Κοινωνιολογική Εταιρεία. Ιωάννινα, 16-17.10.2014, σσ. 729-739. Ανακτήθηκε στις 15.10.2015 από http://1syn-kte.uoi.gr/wp-content/uploads/2015/10/%CE%A0%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC_-1%CE%BF-%CE%A0%CE%B1%CE%BD.-%CE%A3%CF%85%CE%BD.-%CE%9A%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CE%A4%CE%B7%CF%82%CE%95%CE%BA%CF%80-2.pdf, 714-724.
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (2015). «Γλωσσικές απεικονίσεις των παιδιών και των νηπίων σε ελληνικές μεταμνημονιακές διαφημίσεις». Διοργάνωση και συντονισμός συμποσίου με τίτλο «Παιδί και αφηγήματα της οικονομικής κρίσης: Συγχρονικές καταγραφές και αναλύσεις». 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος (ΨΕΒΕ) σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Ιωάννινα, 9-11 Οκτωβρίου. Βιβλίο Περιλήψεων. Ανακτήθηκε στις 27.11.2015 από http://www.pseve.org/Downloads/FINAL%20PERILHPSEIS%20SYNEDRIOU.pdf {Δεν εκδοθηκαν πρακτικά}.
Θεοδωρόπουλος, Ε. & Ν. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη (2015). «Η τηλεοπτική διεκπεραίωση του πόνου. Η θέση των παιδιών στη δημόσια σφαίρα». Διοργάνωση και συντονισμός συμποσίου με τίτλο «Παιδί και αφηγήματα της οικονομικής κρίσης: Συγχρονικές καταγραφές και αναλύσεις». 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος (ΨΕΒΕ) σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Ιωάννινα, 9-11 Οκτωβρίου. Βιβλίο περιλήψεων. Ανακτήθηκε στις 27.11.2015 από http://www.pseve.org/Downloads/FINAL%20PERILHPSEIS%20SYNEDRIOU.pdf {Δεν εκδοθηκαν πρακτικά}.
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. & Χ. Στεργιούλης (2017). «Η πρόσληψη της αρχαίας και νέας ελληνικής γλώσσας στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο μέσα από άρθρα των Συνταγμάτων 1911 και 2008». Πρακτικά 38ης Συνάντησης Εργασίας «Αρχαία ελληνική, νέα ελληνική και εκπαίδευση». Proceedings of the 38th Annual Meeting of the Department of Linguistics. Τομέας Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Θεσσαλονίκη, 28 Απριλίου, 241-252. Διαθέσιμα στον ιστότοπο του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Σπουδών http://ins.web.auth.gr/images/MEG_PLIRI/MEG_38_241_254.pdf
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (2018). «Η αποκάλυψη της ‘στάσης υψηλής απατηλής οικειότητας’ ως εργαλείο εμπλουτισμού της κριτικής σκέψης στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα». Στο Κ. Μαλαφάντης (επιμ.) Πρακτικά 10ου Πανελληνίου Συνεδρίου «Λογοτεχνία και Παιδεία». Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Σύνδεσμος Φιλολόγων Ιωαννίνων. Ιωάννινα, 4-6.11.2016. Αθήνα: Διάδραση, τ. Α’, 603-613.
Θεοδωρόπουλος, Ε. & Ν. Τσιτσανούδη-Μαλλίδη (2018). «Κοινή Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία: Η Ιστορική εξέλιξη της Ελληνικής Γλώσσας μέσα από κείμενα του Καβάφη και του Κοραή». Στο Κ. Μαλαφάντης (επιμ.) Πρακτικά 10ου Πανελληνίου Συνεδρίου «Λογοτεχνία και Παιδεία». Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Σύνδεσμος Φιλολόγων Ιωαννίνων. Ιωάννινα, 4-6.11.2016. Αθήνα: Διάδραση, τ. Α’, 1369-1377.
Τσιτσανούδη-Μαλλίδη (2020). “Η διάδοση των αρνητικών στερεοτύπων και αξιολογήσεων μέσω της γλώσσας – Η περίπτωση του δημοσιογραφικού λόγου». 4o Πανελλήνιο Συνέδριο Κοινωνιολογίας της Εκπάιδευσης “Ανθρώπινα Δικαιώματα και Εκπαίδευση: Ξενοφοβία, Ομοφοβία, Σχολική Βία, Ενιαία Εκπαίδευση”. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ελληνική Κοινωνιολογική Εταιρεία. Ιωάννινα, 2-4 Οκτωβρίου. https://syn-kte.conf.uoi.gr/wp-content/uploads/2020/09/Tel.-programma-_final.pdf (υπό δημοσίευση).